Att kapitalvälta

Känner mig som en pensionär. For real. Mamma fyllde år igår så jag och Sara bestämde oss för att ordna en riktig myskväll med henne ikväll med god mat och tv. Notis, min mamma gillar Let's dance... Dock sitter en hemmakväll riktigt fint just ikväll. Under kvällen har vi även diskuterat olika vårdcentraler och tandläkarmottagningar... Pensionär-poäng, yes?
På vägen hem från skolan diskuterade jag Alice och Sara skilnaden på att ramla, trilla, tippa, välta osv. När vi närmar oss hemmet drar jag till med en riktig vurpa. Alltså den var riktigt rå! En rak höger skulle jag vilja kalla det. Efter att Alice och Sara skrattat färdigt kommer Alice fram till vad man kan kalla det jag gjorde. Jag kapitalvälte. Jag kan inget annat än instämma, men jag gjorde det bara för att demonstrera hur ett kapitalvälte ser ut... synd att ingen filmade.
Nu går jag genom lägenheten framåtlutad med ena handen på höften. Rulator?... Någon? Pensionär-poäng  -Yes. Vill gärna tillägga att jag lyssnar på Louis Armstrong. Hur många poäng slutar jag på?
Adjö, Emelie

Synonymer på "välta":
Stjälpa
tippa
vippa
kantra m.fl.

källa http://synonymer.se
Vilket fantastiskt tragiskt inlägg.

Kommentarer
Postat av: alizor

kapitalvälten och praktvurpan<3

plus att louis armstrong är bland det bästa som hänt världen..bara s'att du vet

2011-03-19 @ 10:54:07
URL: http://containerbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0